6 – Zásady zdravého opaľovania

V tomto článku Vám priblížime zopár rád a faktov, ktoré by Vám počas krásnych slnečných dní, ktoré nás čakajú mohli dopomôcť ku krásnemu a predovšetkým zdravému opáleniu. Viaceré z týchto trikov určite už poznáte, no mnohí ich napriek tomu podceňujú.

Začneme niekoľkými trikmi ešte pred samotným pobytom na slniečku, nakoľko na dlhotrvajúce opálenie treba myslieť už pred začiatkom sezóny.

Najosvečenejším spôsobom je užívanie betakaroténu, a to už v období 2 až 4 týždne pred dovolenkou, či intenzívnejším opaľovaním. Tento dokáže zvýšiť ochranu pokožky pred slnečným žiarením, nakoľko potláča negatívny vplyv voľných radikálov vznikajúcich v pokožke v dôsledku UV žiarenia. Betakarotén vám pomôže predísť spáleniu, sčervenaniu pokožky a jej ďalším poškodeniam v dôsledku slnenia. Vďaka nemu bude vaša pleť lepšie pripravená na opaľovanie a slnečné lúče bude znášať lepšie, bez zbytočných spálení a iných nepríjemností. Pomáha tiež predchádzať tvorbe vrások a obmedzuje proces starnutia pokožky. Prípravky ktoré obsahujú zároveň aj vitamíny C a E posilňujú ochranné schopnosti kože a zároveň predlžujú pretrvávanie opálenia.
Podľa niektorých odborníkov sú pre podporu opálenia veľmi vhodné tiež výťažky z plodov Rakytníka rešetliakového, ktorý má vysoký obsah betakaroténu a vitamínu C.
Ďalším vhodným doplnkom sú v poslednej dobe čoraz viac populárne plody GOJI, ktoré tiež obsahujú karotenoidy aj vitamín E, teda prvky potrebné pre zdravú pokožku.
Zaujímavosťou je, že poďľa najnovších výskumov by opaľovacie prípravky nemali obsahovať samotný vitamín A, ktorý sa pridáva do kozmetiky ako prevencia pred starnutím pokožky. Uvádza sa, že vitamín A na pokožke vystavenej slnku môže urýchliť rast rakovinových tumorov.

No a ak sme sa už úspešne dopracovali na slniečko, musíme si aj tu uvedomiť zopár faktov a dodržiavať určité zásady, ktoré nám spríjemnia samotné opaľovanie a znížia riziká spojené s dlhším pobytom na výslní 🙂

Najdôležitejším krokom je vybrať si správny opaľovací prostriedok. Všeobecne platí, že je jedno, či si vyberiete mlieko alebo krém. Ak majú prípravky rovnaké zloženie a ochranný faktor, poslúži Vám rovnako, avšak každá forma má svoje výhody i nevýhody.

V prípade krémov najľahšie dosiahnete požadovanú vrstvu na pokožke, avšak majú najhustejšiu konzistenciu a po nanesení môže na pokožke zostať mastný film. Bohužiaľ aj aplikácia na celé telo trvá dlhšie.

Použitím opaľovacieho mlieka dosiahnete ľahšie rozotieranie a rýchlejšie vstrebávanie prípravku, nakoľko je svojim zložením ľahší ako krém. Problémom však môže byť dosiahnutie potrebnej hrúbky ochrannej vrstvy.

Výhodou olejov je ľahké nanášaniea príjemne zvlhčuje pokožku. Zanecháva však mastnejšiu kožu, fľaky na oblečení a lepí sa na vás piesok a iné nečistoty,preto nie je príliš obľúbený.

Ďalšou možnosťou sú gély s jednoduchým natieraním a rýchlym vstrebávaním, avšak ťažšie odhadnete, ktoré miesto ste pri natieraní vynechali.
Ak sa chcete opaľovať bezpečne, tak nepoužívajte detský olej. Detský olejček priťahuje škodlivé slnečné žiarenie a doslova smaží vašu kožu. Ak to s ním preženiete, tak namiesto bronzového opálenia sa vám dostane iba spálená pokožka a silné svrbenie.
Pred aplikáciou opaľovacích krémov je vhodné použiť píling, nakoľko odstránením starých odumretých buniek z pokožky dosiahnete lepšie vstrebávanie a tak aj lepší účinok prípravku.
Samozrejmosťou je, že opaľovací prípravok aplikujeme aspoň 20 min pred samotným pobytom na slnku. Ideálne však je nanášať ho na nahé telo. Tak totiž predídeme spáleniu pokožky v okrajových oblastiach plaviek, či oblečenia, ktoré krémom často zabudneme natrieť. Aplikácia krému by sa mala opakovať v dvojhodinových intervaloch, prípadne po každom pobyte vo vode.
Zvýšenú pozornosť by sme mali venovať často podceňovaným častiam tela, ako sú uši, pery, krk, zátylok, priehlavky nôh, či prípadnú plešinku. Čo sa týka aplikácie na oblasť očných viečok, šikovné je použiť nie klasický krém, ale pomádu na pery s ochranným faktorom. Dobre drží a nedráždi oči. A tiež nezabúdajte na chrbty rúk, to sú totiž často prvé oblasti tela, kde sa začínajú tvoriť starecké škvrny.
Samozrejme ochrana pred slnečným žiarením nespočíva len v natieraní opľovacími prípravkami. Nesmieme zabúdať na kvalitnú ochranu očí vhodnými slnečnými okuliarmi, na ktorých sa – povedzme si úprimne – vôbec neoplatí šetriť.

Rovnako dôležité je pripomenúť aká nevyhnutná je ochrana pred úpalom, ktorú dosiahneme jedine použitím vhodnej pokrievky hlavy a dostatočným prísunom tekutín.

Takže samotné opľovanie sme už úspešne zvládli. Napriek tomu sa Vám zdá, že je Vaša pokožka podráždená a ponamáhaná slniečkom? Čo je vhodné urobiť po opaľovaní ?

V dnešnej dobe máme k dispozícii množstvo prípravkov určených na regeneráciu pokožky po opaľovaní. Medzi účinné prípravky po opaľovaní patria aj chladivé gély a spreje, ktoré obsahujú výťažky z aloe vera, dexpantenol a tiež vitamín C, ktorý má pre organizmus významné antioxidačné účinky a pomáha podporovať elasticitu pokožky a tvorbu kolagénu. Vhodné sú aj krémy, ktoré priamo obsahujú elastín a kolagén, ktoré slnko poškodzuje. Tieto nám pomôžu chrániť pokožku pred predčasným starnutím.

Okamžitú úľavu poskytne namočenie spálených častí tela do vlažnej vody, dobre padnú aj studené obklady, ktoré treba každých 15 minút vymieňať. Vďaka nim sa vyhnete aj opuchom na koži. Rovnako je nutné dodržiavať pitný režim, ktorý nás ochráni pred dehydratáciou.
Bezprostredne po ošetrení opaľovanej pokožky je veľmi vhodné nosiť ľahké a vzdušné oblečenie z prírodných materiálov (najlepšie zo 100% bavlny), ktoré nedráždi pokožku. Ideálne vo farebnom prevedení, ktoré nepriťahuje slnečné žiarenie a nespôsobuje tak ďalšie prehriatie tela (biela, prúžkovaná, …).

Pridaj komentár

Tento eshop používa k poskytovaniu služiebsúbory cookie. Používaním tohoto eshopu s tým súhlasíte. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close